Saturday, January 23, 2010

melayu wajib berubah

Renunglah bangsaku mengenai taraf pendidikan,ekonomi,sosial dan politik melayu kian lemah.Melayu lebih suka membunuh melayu dari membina kekuatan bangsa, apa tidaknya sudut pendidikan anak melayu ketinggalan dari rakan kita masyarakat Cina dan India begitu juga dengan sudut ekonomi melayu lebih banyak dikedai kopi dan surau serta kaki lima masjid berbual serta memfitnah hingga sanggup menyerang dan mempertikaikan bangsa sendiri .
Sudut sosial anak muda dilihat jauh menyimpang dari ajaran Islam sebenar cara berpakaian stail rambut bebas bergaul lelaki perempuan teguran Ibubapa langsung tidak dipatuhi dan ditakuti.
Manakala suasana politik melayu pergeseran terlalu rapuh hingga bangsa asing mengambil kesempatan menyalakan api kehancuran bangsa melayu. Melayu hanya bergantung pada kuasa politik semata-mata kalau sudah dirapuhkan bayangkanlah nasib anak cucu cicik kita di masa depan. Renunglah,Insaflah,Sedarlah bangsaku jangan gelanggang politik membuatkan Hijau dan Biru terus bersengketa akhirnya bangsa lemah dan tertipu.
Contohilah politik sahabat kita sebelah mulut saja bertikam lidah hati bulat untuk bangsa.
Hijau jangan terlalu hijau Biru pula jangan hanya biru berpolitik biar bermusim hubungan saudara sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment